Partners

Att vara partner till Mentor innebär ett långsiktigt och nära samarbete, där man tar ett aktivt samhällsansvar, som bygger på vikten av att stötta ungdomar i att göra positiva livsval. Här kan du se vilka företag som är partners idag och hur några av dem ser på sitt samarbete med Mentor.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

General partners

 

Astra-Zeneca.png EF.png hm_foundation_logo_black-RGB.png JM.png
KfS.png PEAB.png Postnord.png Zurich_Inusrance_Group_Company_Logo.jpg
SEB.png Tetra-Laval.png    

Corporate Partners

  • Rikshem

Partners

  • Advokatfirman Cederquist
  • Akademiska Hus AB 
  • Arla
  • Bluestep AB
  • Coca-Cola
  • Deutsche Bank
  • Lärarnas Riksförbund
  • Newsec
  • Royal Bank of Scotland
  • SAAB
  • Samhällsbyggnadsbolaget
  • Setterwalls Advokatbyrå
  • Skanska
  • Vattenfall

Supporters

  • Bankgirot
  • Britny
  • Cervera
  • Gaia Leadership
  • SAS Institute
  • Sats
  • Sv. Lärarförsäkringar
  • Wise Group

En framgångsrik verksamhet bygger på goda relationer med omvärlden och på att ta ansvar för det samhälle vi verkar i. H&M är grundat på ett starkt engagemang och sunda värderingar. Att vara General Partner till Mentor Sverige känns både viktigt och naturligt för oss på H&M.”

Stefan Persson, styrelseordförande H&M

EF har i 40 år hjälpt människor att lära sig nya språk, uppleva annorlunda kulturer och upptäcka världen. Sedan 1997 stödjer EF Mentors drogförebyggande arbete bland unga. Tillsammans med Mentor tar vi ett samhällsansvar som stärker goda relationer mellan unga och vuxna.”

Bertil Hult, grundare av och styrelseordförande EF Education First

Första skälet till att JM engagerar sig i Mentor Sveriges arbete är att JM, som ett framgångsrikt, rikstäckande, börsnoterat företag – med en verksamhet som ligger så nära människors vardag, vill ta ett samhällsansvar, både med pengar och personliga insatser. Det andra skälet är att de JM-medarbetare som blir mentorer utvecklas som individer och på så sätt blir ännu bättre medarbetare.”

Johan Skoglund, vd JM

Engagemanget i Mentor Sverige handlar för SEB om två delar, personalutveckling och samhällsengagemang. Genom Mentor Sverige och Mentorprogrammet får våra anställda en möjlighet att konfrontera sig själva och sitt liv med något nytt och okänt. Samarbetet ger även SEB viktig kunskap om hur unga människor tänker i dag och en möjlighet att lära känna framtida kunder och kollegor.”

Annika Falkengren, koncernchef SEB