Du måste acceptera cookies för inriktning för att kunna titta på videos via YouTube.
Natalie Sinclair jobbar som Service Manager på SEB i Göteborg och har engagerat sig som inspiratör i Mentor Inspo länge. Det bästa med att vara inspiratör tycker hon är att få inspirera ungdomar och berätta om hennes karriärväg. Mentor Sverige fick en pratstund med Natalie.
Att vara ungdom är inte lätt alla gånger, man sitter ofta med en stress inför framtiden.
Berätta om ditt jobb!
Jag arbetar i dag som Service Manager på SEB, det är en roll där jag främst hanterar våra bokade möten i kundtjänsten. Rollen innefattar även administrativt arbete där vi möter våra kunder via mejl och telefon. Vi hanterar väldigt varierade ärenden där vi får möjlighet att hjälpa människor genom livets olika händelser, något jag upplever är väldigt givande då man ständigt får utmana sig själv och utvecklas inom olika områden.
Vilken bakgrund har du i form av tidigare jobb och studier?
Jag insåg tidigt att jag är en person som trivs bra när jag får utmanas, träffa andra människor och lära mig nya saker. Mitt mål var att någonstans få skapa mig en erfarenhet så tidigt som möjligt, därav började jag jobba extra redan första året på gymnasiet. Jag har tidigare arbetat både inom restaurang, café och handel, men fick upp ögonen för just bank när jag hade tagit studenten och var ute efter att börja jobba heltid. Jag har tidigare läst ekonomiprogrammet på gymnasiet, men tack vare erfarenheten av kundservice och att jag hade arbetat innan så blev det lättare för mig att söka jobb efter studenten.
Att mina erfarenheter och min resa kan göra skillnad för ungdomar känns otroligt bra.
Berätta om ditt jobb!
Jag arbetar i dag som Service Manager på SEB, det är en roll där jag främst hanterar våra bokade möten i kundtjänsten. Rollen innefattar även administrativt arbete där vi möter våra kunder via mejl och telefon. Vi hanterar väldigt varierade ärenden där vi får möjlighet att hjälpa människor genom livets olika händelser, något jag upplever är väldigt givande då man ständigt får utmana sig själv och utvecklas inom olika områden.
Vilken bakgrund har du i form av tidigare jobb och studier?
Jag insåg tidigt att jag är en person som trivs bra när jag får utmanas, träffa andra människor och lära mig nya saker. Mitt mål var att någonstans få skapa mig en erfarenhet så tidigt som möjligt, därav började jag jobba extra redan första året på gymnasiet. Jag har tidigare arbetat både inom restaurang, café och handel, men fick upp ögonen för just bank när jag hade tagit studenten och var ute efter att börja jobba heltid. Jag har tidigare läst ekonomiprogrammet på gymnasiet, men tack vare erfarenheten av kundservice och att jag hade arbetat innan så blev det lättare för mig att söka jobb efter studenten.
Vilka kvaliteter som person är bra att ha om man jobbar som Service Manager?
Inom mitt yrke är det viktigt att trivas i en miljö där man konstant befinner sig i kundmötet. Som person bör man vara social, lösningsorienterad och driven i att alltid försöka se till det bästa för kunden. Det är också viktigt att man är tydlig och har lätt för att anpassa sig till olika situationer i vardagen, då ärendetyperna kan vara väldigt varierande.
Hur fick du höra om Mentor Inspo?
SEB är samarbetspartner till just Mentor Sverige och vi fick information kring detta på ett möte. Jag kände direkt att detta var något jag hade tyckt var fantastiskt roligt då jag trivs bra med att få prata och inspirera ungdomar. Jag är storasyster själv och svarar ofta på frågor och funderingar från mina syskon, det kändes bra att få hjälpa fler som kanske inte har någon att fråga. Dessutom blev det en rolig utmaning för mig att få prata inför en stor publik och att få dela min resa på ett bra sätt.
Varför tycker du att man ska vara med som inspiratör i Mentor Inspo?
Att vara ungdom är inte lätt alla gånger, man sitter ofta med en stress inför framtiden, vad vill man göra, hur ska man göra och hur ska man tänka när man till exempel ska ta sina egna beslut för första gången. Att vara inspiratör i Mentor Inspo och få vara en hjälpande hand kan göra att många känner sig mycket mer lättade, man får en insikt i hur det faktiskt kan se ut i arbetslivet och därmed själv välja rätt bana för att nå sina mål. Att mina erfarenheter och min resa kan göra skillnad för ungdomar känns otroligt bra. Jag rekommenderar alla att våga dela med sig av sina erfarenheter och bli en del av Mentor, det kommer inte bara stärka dig i din yrkesroll, utan även i din personliga utveckling. Jag är så tacksam för denna möjligheten och ser fram emot ett fortsatt gott samarbete!
Är du nyfiken om att engagera dig i Mentor Inspo? Läs mer och anmäl dig här.
Författare: Filippa Bejhed